Roma z nowym sponsorem. Nowy gracz na rynku włoskim

Newsy gru 21, 2020

Rodzina Friedkinów po przejęciu klubu zaczęła działać błyskawicznie, także w aspekcie pozasportowym. Nowym sponsorem technicznym Romy ma zostać amerykańskie przedsiębiorstwo, New Balance.


W lipcu tego roku AS Roma poinformowała w oficjalnym oświadczeniu, że ich współpraca z firmą Nike zostanie zakończona przedwcześnie i będzie obowiązywać wyłącznie do sezonu 2020/2021. Formalnie miała ona trwać do sezonu 2023/2024. Warto przypomnieć, że w trakcie sezonu 2013/2014 Nike zostało sponsorem "Giallorossich" w miejsce Kappy, która ściśle współpracowała z rzymianami w latach 1984-1986, 2000-2003 i 2007-2013.

Jak podaje John Solano z "RomaPress", rozmowy Ryana Friedkina, Marca Wattsa (członka zarządu) i dyrektora operacyjnego, Francesco Calvo, toczyły się również z Adidasem, Under Armour i Castore. Ostatecznie to firma z główną siedzibą w Bostonie zostanie sponsorem technicznym Romy w najbliższych tygodniach. "Lupi" otrzymają za sezon cztery miliony euro plus bonusy - to mniejsza kwota w porównaniu do poprzedniej umowy z Nike (pięć milionów euro - przyp.red). Jak czytamy, na bazie umowy z nowym sponsorem klub ma mieć zapewniony „znacznie większy procent od sprzedaży detalicznej i konsumenckiej". O to poprzedni właściciel Romy, James Pallotta, miał największe pretensje do Nike.

To zatem oznacza, że w ofercie New Balance Roma będzie klubem z największą rozpoznawalnością na świecie. Po stracie współpracy z Liverpoolem (na rzecz Nike - przyp.red) w ich ofercie możemy znaleźć trykoty Athletic Clubu, OSC Lille, Dynama Kijów czy Celtiku. Cała transakcja według wspomnianego wcześniej źródła ma się zamknąć w styczniu 2021 roku.

Great! You've successfully subscribed.
Great! Next, complete checkout for full access.
Welcome back! You've successfully signed in.
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.